Sunday, November 18, 2007

Sebagai permulaan blog ini, saya ingin melahirkan sesuatu yang telah lama terbuku dalam diri saya. Memang sudah lama punyai hasrat ini, tapi masih belum lagi berkemampuan untuk menuju ke arah itu. Kini, setelah saya yakin dan berbekalkan pengalaman, saya ingin berkongsi serba sedikit pengetahuan saya di sini.

Tentu ada yang tertanya-tanya apakah yang ingin saya kongsikan? Sebenarnya saya ingin berkongsi hobi saya tidak kira apa jua yang akan saya bentangkan di sini, saya harap ianya akan mendapat sambutan suatu hari nanti.

Di sini saya ingin berkongsi serba sedikit tentang dunia masakan. Biarpun saya bukan bergelar tukang masak profesional, tetapi tidak salah jika saya punyai tujuan untuk membuktikan bakat saya dalam bidang ini.

Sebenarnya saya bukanlah pernah bertugas sebagai tukang masak mana-mana restoran, gerai-gerai ataupun hotel-hotel terkemuka. Sebenarnya tugas saya adalah seorang pengarang majalah. Akan tetapi, punca dari situlah saya mulai semakin berminat dengan dunia masakan ini. Majalah yang saya kelolakan sekarang ini ada kaitannya dengan dunia masakan. Namun begitu, untuk pengetahuan semua, majalah yang saya maksudkan masih dalam proses penerbitannya lagi dan belum pernah diterbitkan lagi. Insya'Allah, jika tiada masalah, mungkin akan terbit dalam masa terdekat ini.

Untuk permulaan ini, saya hanya perkenalkan diri terlebih dahulu. Mungkin di lain masa, saya akan luangkan masa dengan menempelkan beberapa resepi menarik untuk dicuba semua. Insya'Allah, andai ada umur yang panjang... kita akan ketemu lagi. Wassalam.

No comments: